Inwestowanie w turystykę jest jednym z modniejszych kierunków inwestycyjnych. Jeśli chodzi o Polskę, inwestorzy chętnie wykupują apartamenty nad morzem czy w górach, ponieważ kierunki te cieszą się tak dużą popularnością, że trudno mówić tutaj o jakimkolwiek ryzyku inwestycyjnym. Jest wręcz odwrotnie – większość miejsc jest sprzedanych już kilka miesięcy przez rozpoczynającym się sezonem. Polacy coraz cześciej cenią sobie komfort i wygodę, a wakacje czy urlop to dla nich okres, w którym nie planują oszczędzać. Dlatego też zamiast tanich noclegów coraz chętniej wybierają luksusowe apartamenty.

Jeśli chodzi i inwestowanie w turystykę, to jednak jednocześnie rozwija się mocno drugi trend, mianowicie zagraniczne inwestycje turystyczne. Chociaż budowa hotelu w Hiszpanii, we Włoszech czy Portugalii wydaje nam się często przedsięwzięciem ogromnej rangi, to w rzeczywistości nie wymaga to aż takiego nakładu finansowego, jaki pewnie większość z Was zakłada. Ci mniej zamożni stawiają na wykup pojedynczych apartamentów bądź też pokojów – one również potrafią generować naprawdę potężne zyski.

Inwestując w branże turystyczną, tak jak w przypadku każdej innej inwestycji, należy wziąć pod uwagę wiele istotnych aspektów do jakich należą między innymi:

  • rodzaj branży turystycznej
  • technologie procesu inwestycyjnego
  • zakres inwestycji
  • sposób finansowania
  • wielkość kapitału
  • lokalizacja inwestycji
  • czynniki kulturowe
  • czynniki polityczne
  • infrastruktura regionu
  • rozwój biznesu turystycznego w danym regionie
  • potencjał turystyczny regionu
  • instytucje wspierające rozwój turystyki
  • konkurencja